2013. november 12., kedd

Kreatív kedd #10


  Ó, már a tizedik! A mai napra ismét egy receptet hoztam. Egy kolbászos lecsó receptet. Van már fönt egy lecsórecept a blogon, nem is sokban különbözik ez a mostani tőle, de azért jó, ha minél több variáció van a tarsolyomban/tarsolyunkban :)
  Ma elég korán végeztem és sétáltam hazafelé - megint csodaszép idő volt! - közben próbáltam 2 barátnőmmel is random találkozót összehozni, hátha, sajnos egyik sem jött össze. Sebaj. Szóval hazafelé sétálva elgondolkodtam, mit is főzzek aznapra. Elegem volt már a krumplis és elegem volt már a rizses (rántott dolgos) ételekből is. Az egyik étteremnél ki volt írva a lecsó, és ez igen megtetszett nekem, úgyhogy eldöntöttem, ma lecsót készítek (amúgy többet kéne nézegessem az éttermek napi ajánlatait, jó ihletforrások!). Nem gond, ha már nincs igazán lecsószezon, akkor is az lesz. (Meglepően szépek amúgy még a paradicsomok. Napos őszünk volt/van.) Be is vásároltam hozzá. Itthon volt még egy kis kolbász is, annak megörültem, úgyhogy kolbász is kerülhetett bele.
  Az elkészítése, mint már említettem, tulajdonképpen az, amit már a másik lecsóreceptemben is leírtam, csak ebben nincs nokedli, ellenben van kolbász (amit a másikhoz is ajánlottam).

Hozzávalók:

- Kb. 1:1 arányban paradicsom és paprika (4 adagra én kb. 1-1 kilót ajánlok)
- 1-2 fej vöröshagyma (adagtól és hagymamérettől függően)
- fejenként 1 tojás
- só
- édes paprika
- erős paprika
- kevés olaj/zsír

Elkészítés:

  A hagymát apróra vágjuk, a kolbászt karikára, ezeket egyszerre beleöntjük a kiszemelt edénybe. Ha zsírosabb kolbászunk van, lehet először csak a kolbászt beletenni az edénybe, hogy kieressze a zsírját és azon pirítani a hagymát, az itthoni kolbász elég száraz volt, ezért ment egybe. Ehhez még egy kevés zsírt tettem.
  Ezt félrerakhatjuk, amíg karikára vágjuk a paprikákat (a csumájukat kettébe vágtam) és kockára a paradicsomokat (vagy ahogy épp kényelmes, az úgyis szétesik-szétfő gyorsan).
  A hagymát-kolbászt megpirítjuk, lehúzzuk a tűzről, befűszerezzük (még borsot is rakhatunk esetleg hozzá), majd rárakjuk a paradicsomot és egy kis ideig, lassú tűzön főzzük (pár perc). Ezután hozzátesszük a paprikát, és lefedve, lassú tűzön puhára főzzük őket. Én itt még utófűszereztem, akkora lett az adag, hogy nevetségesen kevésnek tűnt az első fűszermennyiség. Amíg főtt, elmosogattam.
  Amikor puhára főtt a paprika is, mehet hozzá a tojás, azt elkutyuljuk, amíg a fehérje kifehéredik és az összes sárgája is szétpukkadt már és megsült. Ezt követően elzárjuk és tálaljuk. Kenyérrel vagy anélkül, mindenhogy finom.

  Ez a mai vacsoránk és a holnapi ebédünk, egyelőre azt tudom mondani, hogy az illata finom (a Kedves szerint is), de megírtam előbb a bejegyzést, hogy vacsitól kezdve ne kelljen többet géphez üljek :)

Jó étvágyat!

És Ti mit kreatívkodtatok mostanában, vagy mit terveztek?

Arról, hogy mi tartozhat ide, bővebben az első bejegyzésben tájékozódhatsz.

Nincsenek megjegyzések: