2013. november 11., hétfő

Hajrá hétfő #8

"Az ősz a második tavasz, amikor minden falevél egy virág." /Albert Camus/

  Szép hétfőt Mindenkinek!

  Igen, esik az eső, szomorkás az idő, ez igaz. Én is megáztam reggel hazafelé jövet. Szerencsére hazafelé jöttem és volt itthon időm, úgyhogy ráérősen zuhanyoztam, hajat mostam és szárítottam, főztem egy citromfű-borsmenta teát (saját kombó) és Downton Abbey-t néztem, megreggeliztem. Ez az idő tökéletes arra, hogy élvezzük a benti meleget, teát, fürdőt, fényeket, de akár egy séta is jól eshet (jól felöltözve), ilyenkor kevesebben vannak odakint.

  Visszatérve a diétára és a hajrá hétfők témájára: A múlt héten volt babfőzelék (zöldbabból, kell róla bejegyzés...) csirkepörkölttel, céklás-almás saláta, sültkrumpli, édes krumplileves (na, erről is kell egy bejegyzés), csináltunk almás-répás turmixot is (bejegyzés hamarosan)... A hétvégén viszont felfüggesztettük a diétát, így ettünk pizzát, gyrost, sőt, még egy-egy baklavát is! A hétköznapokon viszont tök jól tartottam magam. Beültünk a Zöld Teknősbe barátnőkkel, és mivel nem volt cukor és gluténmentes kajájuk (a tortilla búzatortilla), így elővettem az almás-céklás salátámat és abból falatoztam, illetve a vitt narancsos étcsokiból (meg persze ittam isteni finom teát!). Még a belga csokiból sem ettem, pedig imádom! (egyik barátnő kapta a szülinapjára.) A filmklubon sem ettem az ingyen édes rágcsákból, a chipsből is csak egyszer pár szemet. Inkább diót és mazsolát falatoztam, illetve egy kis szilvát.
  Ma finoman lépünk vissza a diétánkhoz, kezdve egy kis átmenettel: tejberizs (cukor nélkül), kakaóval, mézzel. Estére szerintem megint lesz egy kis rakott krumpli, vagy valami hasonló.
  Jól esett ez a kis szabadság, de nem zökkentett ki, szépen vissza fogok tudni állni a diétára. Amúgy szombaton elkezdtem a napi 20 guggolásomat, mert hát ez is több, mint a semmi. Aztán lehet, hogy több is lesz belőle :)
  És elérkeztünk oda, hogy kezd látszani az eredmény (már a diétáé, nem a guggolásoké)! Az egészségemre már egy ideje érezhetően jó hatással van, de most már a pocakom is lejjebb ment és a fenekem-combom környéke is kezdi megadni magát. Már csak rá kell tornázni! (és kell egy mérleg, hogy tudjuk, hol tartunk!)
  Közben vége az első hétnek a karácsonyi takarításból, az előszobában letörölgettem mindent, az üvegeket a Kedves édesanyja fogja elvinni (kreatívkodik belőlük) csütörtökön, meg ezután minden héten (jippí!), a lábtörlőt nemrég mostam ki, a cipőket átválogattam, kabátzsebet kiürítettem... Még a Kedvesnek kell a rossz belső gumiktól megválnia, aztán egész jó lesz az előszoba. A héten pedig a konyha a soros! Közben elkezdtem inspirálódni is, gondolkodom, milyen édességek lehetnének majd cukor nélkül, kinek mit ajándékozzunk, ilyenek. Az otthoni dolgokat is elkezdtük szervezni, hogy idén hány embert húzzunk és milyen értékben adjunk ajándékot.
  Jó hétnek ígérkezik, bár kissé mintha kezdenék lebetegedni. Ja, és tegnaptól mi is fűtünk (főleg azért, mert az egyik nővérem itt aludt), bár csak az egyik konvektor megy, és most napközbenre levettem tartaléklángra, vagy hogy hívják azt (éljenek a szuper ablakaink!).

(Kép innen. Élvezzétek ki az ősz hátralévő részét!)

Ti diétáztok? Milyen diétát követtek? Hogy tartjátok Magatokban a lelket? Milyen egyéb feladathoz van szükségetek egy kis "hajrára"? (Mert akkor hajrá!)

Nincsenek megjegyzések: