2014. január 31., péntek

Célok és tervek felülvizsgálata - januári összefoglaló

  Eljött január utolsó napja, tökéletes alkalom arra, hogy felülvizsgáljuk újévi céljainkat, terveinket. Egyrészt, hogy ne tévesszük őket szem elől, másrészt, hogy ne essünk a mindent vagy semmit hibába - "Ha nem tudok hetente 4x 1,5 órát edzeni, akkor inkább nem is csinálok semmit, úgy sincs értelme". De, van! Saját tapasztalat. Az én céljaim is szépek és jók voltak, azt sem mondhatom, hogy nem terveztem el a megvalósításukat, de a valóságban itt-ott akadtak problémák. Úgyhogy most felülvizsgálom őket és magamat.

1. cél: Testmozgás

  Ami remekül ment: intim torna min. heti 6x, úszni is voltam és pihenek is heti 1 napot.
  Amin módosítottam: hétköznap minden nap biciklizés Csabival a kijelölt útvonalon és a kijelölt távot. Na, hát 2x mentünk el, és rájöttünk, hogy ezt tavaszig inkább hanyagoljuk, mert sötétben biciklizni a városban edzésszerűen nem túl kellemes. A másik pedig, hogy csökkentjük ezt majd akkor is heti 2-3 alkalomra, mert rengeteg időt vesz el, és ez nem olyan közös tevékenység, mert az út nagyobb részét egymás mögött tesszük meg. Helyette viszont majdnem minden nap tornázunk otthon együtt, ami viszont remek közös program és kb. fél órát "vesz el" a napból :) A jelenlegi fekvős-guggolós kihívás után valószínűleg belevágunk egy hasizmosba is, illetve én szeretnék utána egy hátizmosat is. A baba-projekthez nem árt némi has- és hátizom :)
  Amúgy már érzem is a hatását, szépen lassan épülnek az izmaim :) És a közérzetemre, lendületemre is jótékony hatással van.

2. cél: Táplálkozás

  Ami remekül ment: majdnem minden nap ettem 4x, ha később keltem, akkor időnként csak 3x, de ezt nem tartom vészesnek. Az étkezések majdnem 100%-a tartalmazott zöldséget/gyümölcsöt, max. egy-egy gyors tízórai-uzsonna nem. Minden nap ettem viszont nyers zöldséget vagy gyümölcsöt. És bár nem mértem le, de úgy érzem, majdnem minden nap megvolt a kellő mennyiségű folyadék. Az a kis hibaszázalék pedig belefér. Próbáltam ki új receptet is és fogok is még, egyre bátrabb háziasszony vagyok :) És csarnokba is jártam egy hét kivételével minden héten. Elkezdtünk hetente menüt tervezni, így könnyebb a vásárlás, és nem kell a gyorsan elkészíthető, nem olyan jó minőségű kajákat vennünk, mert nincsenek ilyen vészhelyzetek. Remélem, ezt szorgalmi időszakban is tudjuk tartani.
  Amin módosítottam: A glutén- és cukorkerülés helyett áttértünk a fehér liszt- és cukorkerülésre. Nagyon hiányoztak a pékáruk, úgyhogy bár még most sem mindennapos a kenyér, de már sütök ezt-azt teljes kiőrlésű lisztből, eddig a tönköly a kedvencem. Ezt így viszont elég hosszú távon tudjuk tartani, mondjuk úgy életünk végéig - az időnkénti engedményekkel. Pl. szülinapi tortából azért eszünk, vendégségben sem reklamálunk, ilyenek.

3. cél: Testápolás

  Ami remekül ment: Megvolt a hajpakolás és a bőrradír is, meg persze a zuhanyzás és fogmosás is. Hajmosáskor mindig volt ecetes öblítés, és általában a heti 2 hajmosás is megvolt. A körömvágás is megvolt kellő időközönként.
  Amin még dolgozni kell: A heti epilálásból nem szeretnék leadni, csak arra még nehéz néha rávenni magam, úgyhogy ezen még dolgozom. Illetve a fogselymezésen is, ez még nem épült be a napi rutinba. De már a heti 3x-inak is tudnék örülni.

4. cél: Angol középfokú nyelvvizsga:

  Ami remekül ment: Építem a szókincsem, angolul, angol felirattal nézem a Veronica Marsot.
  Amin még dolgozni kell: Nyelviskolát találni, de ez még ráér egy darabig. Úgyhogy összességében elégedett vagyok.

5. cél: Spórolás:

  Ami remekül ment: 200-asok a bödönbe, lista alapján vásárolok odafigyelve, a hónapban csak néhányszor volt "vészhelyzet" és plusz költés kaja miatt.
  Amin módosítottam: Írtam a költéseket, azok alapján módosítani kell a heti költést, mert nem jövünk ki annyiból, mint terveztem (lejjebb adni még nem szeretném). A programozást még tanulnom kell, januárban nem jutott rá idő. Viszont egyéb munkakeresésről most leálltam, lesz bőven elfoglaltságom. Ha minden igaz, szakmai gyakorlatom is, azért meg jár egy kevéske pénz.

+ Blogos célok:

  Ami remekül ment: Tartom a heti min. 3 bejegyzést, még több is szokott sikerülni, juhéj! Maradjon ez így szorgalmi időszakra is.
  Amivel már haladtam: A címkeszortírozással a 2011-es bejegyzésekig haladtam, amint lesz időm, folytatom a 2012-esektől. Megvan már a blog új szerkezete (témakörök, címkék), csak át kell ültetni az oldalra. Saját illusztráció is egyre több van, a recepteket is igyekszem feltölteni (címkeszortírozás közben kigyűjtöm azokat a recepteket, amelyek még képre várnak). És gyűjtöm szépen az ajánlani valókat, egyet-kettőt már posztoltam is.
  Ami még hátra van: További címkeszortírozás és illusztrációfeltöltés és a meglepetések. Előreidőzített/megírt bejegyzések gyártása nehezebb hetekre.


És Ti hogy álltok az újévi tervek megvalósításával?

Nincsenek megjegyzések: