2014. január 16., csütörtök

Hogyan készítsünk keménytojást?


  Valószínűleg ezt már a legtöbben kitapasztalták/megtanulták, nekem is elég régóta megvan már a módja, de eddig még nem írtam meg. Egyik nap pedig épp kellett főtt tojás (rakott krumplihoz), gondoltam, megírom a tojáskészítést is. Valahol amúgy a neten kerestem rá évekkel ezelőtt, hogyan is kell. Én a következőképp csinálom:

  A tojást/tojásokat egy megfelelő méretű edénybe tesszük, vizet engedünk rájuk (vagy a víz már benne van és abba tesszük a tojásokat), megsózzuk a vizet és lefedve (!) feltesszük max. lángon főni. Amikor a víz felforrt, a lángot levesszük minimumra, a fedőt levesszük, és várunk 10 percet (segíthet egy időzítő). Tíz perc elteltével elzárjuk a gázt, leöntjük a tojásokról a forró vizet és hideget engedünk rájuk. Amint kihűltek kellőképp a tojások, szépen megpucoljuk. Tádáá.
  A tojásokat mindenképp tegyük bele a vízbe már az elején, úgy lesz elég utána a 10 perc, különben kicsit lágy marad.

Nincsenek megjegyzések: