2013. május 18., szombat

Hogyan mentsük meg a túl sűrű tejbegrízt


  A tejbegrízzel van egy olyan gondunk, hogy majdnem mindig túl sűrű lesz. Nekem ez nem nagy gond, de a Kedves inkább folyékonyan szereti. Otthon, Anyáéknál sikerült is egy jót készíteni durum búzadarából, ott 6 deci tejhez 7 ek darát adtunk és pont kellemes lett. Itthon nagyobb adagot terveztünk, így kb. 9 decihez 11 ek búzadarát raktunk (jó, raktam), de sima búzadarából. Hát, ezután csak kőművesnek hívott a Kedves, ez elég árulkodó. Ha lett volna még tejünk, főzés közben könnyen megjavíthattuk volna plusz tejjel, de nem volt több tejünk. Ma reggel vettünk és én elhatároztam, hogy megmentem, csakazértis. A Kedves erősen kételkedett benne, de végül sikerült! Nem olyan simán, mint gondoltam, de az nem lényeg.
  Egy kisebb edénybe kivettem egy adag grízt, összetördeltem-szaggattam kézzel, öntöttem hozzá egy kis tejet, alágyújtottam, villával szétnyomkodtam a grízt, kutyultam, de nem lett elég sima. De jött a megmentő! A botturmix! (Ugye megmondtam, hogy nagyon hasznos?) Azzal tökéletes lett! Még vártam, amíg egyet-kettőt ruttyan, és el is készült a megmentett, folyékony tejbegríz! :) (a későbbi adagoknál a villás rész már kimaradt, csak a botturmix maradt)

Nincsenek megjegyzések: