2014. március 15., szombat

Kakaós-baracklekváros tönköly muffin


  Valami új sütireceptet kerestem, hogy bővüljön a paletta. Rémlett, hogy találkoztam már tönkölyös muffinnal, hát rákerestem és a találat alapján megalkottam a saját verziómat (nincs bio kakaóporunk, se foszfátmentes sütőporunk, se xilitünk, azt nem is szeretnék).

Hozzávalók (12 darabhoz):

  • 15 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
  • amennyi kakaópor volt itthon, kb. 2-3 lapos ek
  • fél csomag sütőpor
  • 2 db tojás
  • 5 dkg vaj olvasztva
  • 3 ek sárgabaracklekvár (házi, mézes)
  • 2,5 ek méz

Elkészítés:

  Előmelegítjük a sütőt 180°-ra. A lisztet, sütőport és kakaóport egy tálban összekeverjük (vagy összerázzuk), majd hozzáadjuk a többi hozzávalót is. Ezt egy evőkanállal összekeverjük, majd muffin formákba rakjuk. Berakjuk a sütőbe, és 180°-on 15-20 percig sütjük.

Tádá.

Jó étvágyat! :)

Megjegyzés: Talán még egy kis lekvár külön is mehetne bele, hogy "nedvesebb" legyen.

2 megjegyzés:

Hanni írta...

Juhééé! Már olyan régóta szeretnék "egészséges" muffint sütni, vagyis a fehér lisztet és cukrot kizárni. Eddig hiába próbálkoztam a csokis muffin receptünkkel, nem sült ki jó belőle. :D Most már a tiédet fogom kipróbálni, köszi a kísérletet! :)

Dorka írta...

Örülök az örömödnek :) Ha eszedbe jut, írd meg, Neked hogy ízlett! (Ja, és a sárgabaracklekvárunk házi, mézes lekvár)