2014. február 12., szerda

Krumplisaláta


  És életem első krumplisalátája is elkészült, ami valami isteni lett és még többet kellett volna csinálni! :) A krumplisalátát ehetjük salátaként valamilyen körettel és feltéttel, de köretnek is tökéletes, sőt, magában, főételnek sem utolsó. Mi első körben fasírttal ettük, második körben még egy kis pirított morzsás karfiol is készült hozzá (abból is csinálhattunk volna még, az is olyan, de olyan finom!).

Hozzávalók (4-5 személyre, attól függ, miként esszük és ki eszi):
~ 1 kg krumpli
~ 1 adag tartár (hihetetlen, de nem írtam le még sehova a tartár receptjét! :O)
  - ehhez: 1 tojássárgája
             - kb. 2,5 dl tejföl
             - 1 mk ecet
             - 1 nagy mk mustár
             - 1-2 mk cukor
             - 1 mk só
             - kb. 1 dl olaj
- 1 közepes fej vöröshagyma

Elkészítés:
  A krumplikat megpucoljuk, megmossuk és kockákra/karikákra (szimpatikus, közel azonos méretű formákra) daraboljuk. Ezután sós vízben puhára főzzük. Én a kuktánkban főztem meg, felengedtem bő vízzel, abba kb. 2 óriás csipet sót raktam, miután felforrt, még 10-15 percig főztem, aztán elzártam, és optimális esetben félre raktam volna, megvártam volna, míg ki lehet nyitni, de ehelyett csak kinyitottam a szelepet maxra és elmentem tartárt csinálni, közben meg kicsit kifröcskölt a krumpli. Miután ki lehetett nyitni a kuktát, kinyitottam és leöntöttem róla a vizet.
  Miután megfőtt a krumpli, egy nagy tálba rakjuk őket hűlni.
  Miközben fő a krumpli, el lehet kezdeni a tartár készítését. Én mostanában úgy szoktam, hogy a tojássárgájához hozzárakok mindent a tejfölön és az olajon kívül, aztán elkezdem kikeverni habverővel, közben pedig nagyon lassan adagolom hozzá az olajat. Miután sikerült szép sűrűre keverni a tojássárgáját, hozzáadom a tejfölt, összekutyulom, aztán kóstolgatom. A krumplisalátához - azt olvastam - érdemes egy markánsabb tartárt készíteni, mert a krumpli sokat lágyít az ízén. Ez igaznak is bizonyult, jó, hogy hallgattam rá. Így még került bele cukor, mustár és ecet is.
  A tartár után megpucoljuk a hagymát, félbe vágjuk, majd vékony szeletekre vágjuk a fél hagymákat.
  Miután a krumpli kissé kihűlt, hozzáadjuk a hagymát és kézzel elkutyuljuk, majd ráöntjük a tartárt és kanállal összekeverjük az egészet. Lefedjük és hűtőbe tesszük. Pár óra múlva már igazán finom. (De még úgy langyos-melegen is isteni, belekanalaztam.)

  Érdemes lehet műanyag dobozba tenni, mert a hagyma illata/szaga betölti az egész hűtőt, folpackon keresztül is.

  A vöröshagyma helyett mehet bele egyéb hagyma is (lila, póré, új), sőt, alma is mehet a hagyma helyett/mellé.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: