2014. február 11., kedd

Kreatív kedd #23

  Mostanság próbálgatom, mit tudok tönkölylisztből készíteni, és egész sok mindent! A pogácsát már bemutattam, ezúttal zsömlét és kenyeret készítettem.

Tönkölyzsömle

  Ezt a receptet használtam. Igazából ez is kenyér akart lenni, csak a kenyérsütőgépesre nem volt már időm, így kerestem egy sima sütős receptet (ezt). Aztán rájöttem, hogy nincs kenyérsütőformám, felhívtam gyorsan anyát, hogy anélkül szétfolyik-e? És igent mondott, úgyhogy a javaslatára inkább zsömléket gyártottam a tésztából. Kb. 20 perc alatt megsültek, ezután konyharuhába bugyoláltam őket, így fél óra alatt kb. meg is puhultak. Kicsit nyomik lettek, meg sós lett, de tetszik alapvetően. Gyors, finom, szeletelhető és laktató. A joghurtból én csak 350 g-ot raktam bele, azaz két kispoharat, meg egy egészen picike (egy kis löttyintés, fél deci ha volt) vizet, csak úgy. Lehet, kipróbálom majd több joghurttal is, mondjuk nekem nem volt gondom az állagával, hogy ilyen sűrű volt. Csak ne lett volna ilyen sós. Viszont tényleg nagyon laktató, az én picikéimből 2 elég is volt reggelire. (És ez amúgy élesztőmentes is.)


Tönkölykenyér (kenyérsütőgépben)

  Aztán tegnapelőtt egy kenyérsütőgépes kenyeret is készítettem, ebből a receptből indultam ki, de csak 400-450 g lisztet tettem bele és egynegyed nyers élesztőt. Körülbelülire számoltam ki az arányokat. Ez nem lett az igazi, macifüles lett, meg morzsolódik, de azért tudok belőle szendvicset készíteni és ez is nagyon laktató. Egy szendvics, és nincs problémám a másfél órás kurzusokkal, még tovább is bírnám - amúgy én elég gyakran szeretek enni, és az, hogy másfél óra után még nem érzem egy kicsinek tűnő szendvics után, hogy jaj, nem lenne rossz valamit enni, az nagy szó.

  Szóval összességében nagyon bejönnek a tönkölyös cuccok. Fogok még velük próbálkozni, édességes recepteket is gyűjtöttem be, majd rakom fel őket szép sorban :)

  Ma pedig répafőzeléket gyártottam (kicsit több sűrítéssel és petrezselyem nélkül), életemben először. Azt hiszem, bőven teljesítem a "havi 1 új recept" tervemet :D


  Emellett a konyhánk bővült új fűszertartókkal is, amit névnapomra kaptam. Kicsi sűrített paradicsomok, amelyeket már elsütöttünk-főztünk pizzaszósznak, illetve paradicsomlevesnek. Pizzakrémnek finom, paradicsomleveshez kicsit furcsa, de nem rossz. Nagyon sűrű, többet kell rajta hígítani és van benne valami furcsa savanykásabb íz.



És Ti mit kreatívkodtatok mostanában, vagy mit terveztek?

Nincsenek megjegyzések: