2013. június 6., csütörtök

Első lépésem a kreatívabb frizurák felé

  Én tipikusan az a lány vagyok, aki kontynak nevezi azt, amikor a lófarok kötése közben a végén nem húzzuk ki a copfot, hanem benne hagyjuk a gumiban. Nekem van ez a "konty", meg a lófarok, meg a kiengedett haj. A copfok magasságán állítok néha, illetve mióta nagyon hosszú, már oldalra is kötöm időnként. Nagy ritkán pár hullámcsattal feltűzök egy kevés hajat vagy középen a fejtetőmön, vagy oldalra. És slussz. A hosszú hajjal sose tudtam mit kezdeni, mert előbb-utóbb meguntam a lófarkat és a "kontyot", a kiengedett csak frissen mosva mutatott jól vagy úgy sem, mellesleg meg halálra idegesített, hogy mindig rápakoltam a táskát, ráfeküdtem álmomban, melegített is...
  Ez a helyzet most is, idegesít. De nem akarom levágatni (bár a végéből majd kell, mert már nagyon töredezett), mert hamarosan férjhez megyek, és csini frizut akarok aznapra, hogy bármire legyen lehetőség a hajamból. De addig is el kell lenni valahogy, és sosem volt még ilyen hosszú hajam, szóval most kell kiélvezni, amíg végleg meg nem unom, és vissza nem vágatom.

  A hosszú bevezető után következzen a mai napom termése: a fonás. Az egyszerű, hármas fonás. Nem parketta, semmi. Csak lassan, lépésenként. Elég egyszerűnek tűnik a dolog, de rá kellett döbbennem, hogy annyi hajam van, mint a nyű. Szeretem is, nem arról van szó, csak három felé fogni, közben azt a három tincset külön tartani és szépen összefonni... Nekem túl nagy kihívás volt. Ráadásul a vége egy kalácsra emlékeztetett inkább, mintsem egy szép hajfonatra. Végül ügyeskedtem össze-vissza, és kitaláltam azt, hogy hátul, középre összefogom a hajam egy részét. Akár úgyis maradhatott volna, ilyet is csináltam már (hohó!). De nem hagytam úgy, hanem ez lett a középső tincse a fonásnak. A maradék hajamat már könnyebb volt ketté szedni és úgy is tartani, és szépen oldalra fontam (én a bal oldalamra szeretem tenni a copfot), aztán begumiztam. Majd örömködtem egy sort, hogy már inkább fonott haj, mint kalács, meg hogy egy nagyobb tincs sem maradt ki, ami miatt újra kéne kezdenem, csak néhány kósza hajszál (ami külön jól mutat). Szóval ez lett a mai frizu. Estére kissé megkopott, de talán kócosabban még jobban tetszik, mint szigorúra kötve, és tök szép hullámos lett a hajam. Úgyhogy ezt megtartom, frissen mosott hajat majd időnként így szárítom. Ja, és most már nekem is van Pinterest-em, úgyhogy gyűjthetem a mindenféle frizura ötleteket (és gyűjtöm is).

Reggel, még szoros fonatban
Este, kicsit kócosabban


Nincsenek megjegyzések: