2008. július 21., hétfő

Kezdő szakácsnő 7-8 - Tojásos nokedli uborka salátával

7. nap

Találkozóm volt, nem értem rá főzni.


8. nap

Ebéd:

Tojásos nokedli uborka salátával


Tojásos nokedli (kb 8 személyre) (cukormentes)

- egy közepesen nagy fazekat félig megtölteni vízzel + 1 ek só -> felrakni főni

- 1 közepesen nagy fej vöröshagymát megpucolni, összedarabolni
-> olajon, lefedve "megpuhítani" (nem kell pirítani) egy jó nagy lábasban
- rá 10 tojás + 1 tk só + 1 tk paprika - lágy tojásrántotta állagúra főzni, lekapcsolni

Nokedli

- 500 g liszt + 2 tojás + víz + 1 tk só - ragasztó állagúra keverni fakanállal
-> beleszaggatni a fél fazék vízbe és főzögetni 5-8 percig
- majd szűrővel kimerni a nokedlit (fakanállal kevergetni a szűrőben, hogy a leve kimenjen) és áttenni a tojásos lábasba. A maradékot, amit már szűrővel nehéz kimerni, azt a mosogató felett beleöntjük a szűrőbe (kérjünk segítséget!) és úgy öntjük át a tojásos lábasba
- összekeverni, ha kell, még főzni ill. sózni


Megjegyzések: Szerintem ez lett a legvacakabb ebéd... Ízetlen és takony állagú lett. Túl sok vizet tettem a nokedlihez - így takony állagú lett, az egészben túl kevés volt a só, a tojásos alapban nem volt elég hagyma és túl hígra főztem. Nektek sok sikert!



Uborka saláta (3-4 személyre) (gluténmentes)


- 5 db uborkát (fürtös uborka) megpucolni, megmosni, legyalulni
+ 1 tk só -> pár percet állni hagyni
-> + kevés víz (kb. 1 dl) + 2 ek cukor + 3-4 mk ecet - összekeverni, kóstolni (nekem jó volt így, anyának még túl ízetlen volt)
-> kifacsarva (létől mentesen) tálba tenni

Nincsenek megjegyzések: