2014. április 1., kedd

Kreatív kedd #30 - Hamburgerbuci teljes kiőrlésű tönkölylisztből


  Hamburgerre vágytam, de nem akartam bolti bucit hozzá, hát kerestem receptet és találtam is. Az itthoni összetevők alapján kicsit módosítottam, bemutatom az én verziómat.

Hozzávalók (4 bucira):

  • 500 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt (nem múlik a tönkölyliszt-szerelem)
  • 1 ek olívaolaj
  • 1,5 dl tej
  • kevés nádcukor
  • 2 dkg nyers élesztő
  • kb. 130 g kefír
  • kb. 3/4 tojás (még egy sajtos rúd megkenéséből maradt) + tojás a kenéshez
  • szezámmag


Elkészítés:

  A tejbe belerakjuk a cukrot (egy nagyobb csipet), mikróban meglangyosítjuk, majd belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk (azaz megvárjuk, amíg elkezd puffadni az egész). Közben egy nagy tálban a tönkölylisztet a sóval összekeverjük, majd hozzáadjuk a maradék tojást - tök boldog voltam, hogy felhasználhattam a maradék tojást, aztán a kenésnél rájöttem, hogy nem voltam olyan ügyes, mert megint termeltem ezzel maradék tojást. Sebaj, ez legalább frissebb. Szóval hozzáadjuk a tojást, az olívaolajat és a kefírt (egy kis doboz kefírt adtam hozzá, mínusz 1-2 kisebb evőkanál, amennyit beleettem). Majd hozzáadjuk az élesztőt is és összegyúrjuk az egészet. Nekem pont jó lett így a tészta, de minden liszt más, a maradék tojás meg nem túl egzakt mértékegység (amúgy sem minden tojás ugyanakkora), úgyhogy lehet, hogy valakinek kell majd kis lisztet vagy kis folyadékot még hozzáadni. Kicsit dagasztgatjuk, aztán lefedjük és egy órát hagyjuk pihenni. A sütőt előmelegítjük 180°-ra és miután a tésztánk szépen megkelt, négybe vágjuk, bucikat formázunk belőle - lapított kőszerűt, úgyis meg fog majd kelni - megkenjük tojással és megszórjuk szezámmaggal. Mehet is a sütőbe, kb. 20 perc alatt megsül. Ezután bugyoláljuk még be konyharuhába és 10-15 percig hagyjuk úgy, ezután fogyasszuk.


  Ebből egy hamburger is jóllakat, és nagyon finom! Lehet, hogy legközelebb 5 bucit csinálok belőle, egy picivel laposabb még belefér. A tölteléket mindenki maga válogassa össze, a képen szereplő hamburgerben a következők vannak: rántott csirkemell, jégsaláta, kígyó uborka, paradicsom, lila hagyma, kecsap, majonéz, mustár. Maga a buci amúgy lakto-ovo vega.


Jó étvágyat!


És Ti mit kreatívkodtatok mostanában, vagy mit terveztek?

Arról, hogy mi tartozhat ide, bővebben az első bejegyzésben tájékozódhatsz.

Nincsenek megjegyzések: