2014. április 22., kedd

Kreatív kedd #33


  Amikor kevés a szabadidőm, akkor leginkább csak a sütés-főzésben tudok kreatívkodni - mert hát enni mindig kell.
  A hétvégi receptgyűjtögetésemből ugyan még egyet sem próbáltam ki, de ihletet merítettem. A brokkoli krémleves fűszeres háromszögekkel receptből ihletődve lett egy paradicsomleves, és csináltam háromszögeket. Kissé gyors megoldást választottam, így kevésbé kreatív, mint lehetne, de azért így sem rossz... Vettem leveles tésztát, meg fűszeres sajtkrémet, és tádá. Lett fűszeres háromszögem. Édeset is készítettem. Cukormenteset úgy, hogy egy banánt villával összenyomkodtam, egy tk mézet, meg egy kevés fahéjat hozzákevertem és azt kentem a tésztába (a méz akár el is hagyható szerintem, tud a banán elég édes lenni). Cukrosnak pedig végre felhasználtam egy régóta várakozó szilvalekvárt, remélem, a Kedves megeszi.
  Persze az első adag gyönyörűen szétnyílt és kifolyt, és addigra már az összes többit is megcsináltam (nem tudtam formát változtatni). A csomagoláson ír buktát, de szerintem a szövegíró sosem próbálta még ezt ki. A buktaforma nem működik. Úgyhogy a sütőpapírt nem tudtam újrahasznosítani. Annyit tudtam tenni a következő adag érdekében, hogy jól összenyomkodtam a két réteget, megy egy-egy csücsöknél fel is hajtottam. A módszer bevált (meg gondolom a bolti krém sűrűbb is volt a házi szószoknál), volt olyan, ami egyáltalán nem nyílt ki.
  A paradicsomlevessel annyit kreatívkodtam, hogy két adag készült belőle, egy cukros (hagyományos) és egy cukormentes. Megcsináltam a rántás, felfőztem csak sóval a paradicsomot, külön a tésztát, aztán amikor a tészta megfőtt, leöntöttem róla a vizet, hozzá a paradicsomhoz, és ezután kettévettem. Az egyikbe cukrot, a másikba steviát tettem. Illetve ha már nem lesz tűzforró, akkor talán méz is kerül bele (forrón csak tönkremegy a sok hasznos anyag benne).
  Hát ezt csináltam én ma :)


Az első sütésből a szétnyílt banános
A második sütés tökéletesen zárt fűszeres háromszöge


És Ti mit kreatívkodtatok mostanában, vagy mit terveztek?


(és rájöttem, hogy a bejegyzés írásakor be tudom állítani, hogy milyen betűtípus legyen, így olvasható lesz, viszont a fejlécbe sem zavar bele - reakció egy molyos diskurzusra)

Nincsenek megjegyzések: