2012. október 11., csütörtök

Karfiol pirított morzsában


  Ez az egyszerű és nagyszerű recept a Kedves nagymamájától származik, gyarapítja a karfiol felhasználási módjait. Lehet ugye főtt karfiol magában, sajttal/majonézzel, krémleves, rakott, de én egyebet nem igen tudtam. A lényeg:

- a karfiolt megmossuk, rózsáira szedjük
- sós, lobogó vízbe dobjuk, puhára főzzük
- olajon vagy vajon panírmorzsát pirítunk (szemmértékre az enyém 10 dkg körül lehetett egy karfiolhoz, elég volt)
- a karfiolról leöntjük a vizet, morzsa alatt elzárjuk a gázt
- a karfiolt beleforgatjuk a morzsába

Tejföllel, kefírrel, majonézzel, tartárral - vagy csak magában - fogyasztható

  Én még egyéb zöldségeket is el tudok hozzá képzelni, úgy, mint párolt lila káposzta, de azt már nem bírtam kivárni, még párolódik, nagyon éhes voltam.

  SZERK. (2013. XII. 6.): A Kedves igényelné még hozzá a sót, úgyhogy esetleg a morzsába is lehet sót keverni, vagy ne felejtsünk el sót is tálalni mellé (ha elvisszük magunkkal, akkor olyan helyen együk, ahol van só). Én nélküle is megettem szívesen.

Nincsenek megjegyzések: