2012. június 15., péntek

Meggyleves


   Anyáék nemrég voltak ismerősöknél meggyet szedni, mi is kaptunk belőle egy jó nagy adagot. Picit már összeszottyadt, így úgy gondoltam, levest készítek belőle (még úgysem készítettem soha meggylevest). Körbenéztem az interneten, így végül valahogy így készítettem el:

Hozzávalók:

- friss megy (kb. fél-1 kg)
- só (csipet)
- ~5 ek cukor
- fahéj (késhegynyi)
(- szegfűszeg)
- 1 cs. vaníliás cukor
- ~2 dl tejföl
- 2-3 ek liszt

- a meggyet (fél kg. tuti volt) magozatlanul feltettem főni, hogy bőven ellepje a víz
- a vízbe tettem egy kis csipet sót, 3 lapos ek cukrot, egy késhegynyi fahéjat és egy csomag vaníliás cukrot (szegfűszegünk nem volt otthon, egyébként azt is majdnem mindenhol írják)
- közben kb. 2 dl tejfölből (12%-os) és 2-3 lapos ek lisztből habarást készítettem, szép csomómentesre kevertem
- mikor felfőtt a víz, abból két merőkanálnyit tettem a habarásba, azzal is elkevertem, majd a habarást állandó kevergetés mellett beletettem a levesbe
- együtt is felfőztem
- még kb. 2 ek cukrot tettem bele

    A leves isteni finom lett, bár valamiért csomós lett, hiába ügyeltem a habarásra... De nem volt olyan zavaró, az íze mindent elfeledtetett velünk! :) Máskor is csinálok, ha lesz rá lehetőségem! Gyors, egyszerű, mennyei!
    Ha lett volna maradék főzőtejszín, azt is biztos beletettem volna, de csak bontatlan volt, úgyhogy az most kimaradt.
    (A kép csak illusztráció, a sajátról nem készült fotó, de valami hasonló volt.)

Nincsenek megjegyzések: