2011. július 16., szombat

Rakott krumpli


  Olyan rég írtam már a sütés-főzésről, pedig bizony sütök-főzök továbbra is. Igaz, a nagy része már szerepel a blogomban. Például a paradicsomlevest egészen kiválóan begyakoroltam már, a lasagné-vel együtt (hiába, ha az ember Kedvese ezekért van oda), megspékelve egy-két féle sütivel. De ma újdonságot készítek, rakott krumplit.

Rakott krumpli

Hozzávalók (nem egy gáztűzhely méretű tepsihez, hanem egy kb. fele akkorához):

- 5-6 szem nagyobb krumpli (ha kisebb, akkor lehet 8 is, bő fél kg.)
- kolbász (nem tudom, mennyit használtam, kb. 30 centinyit talán)
- 5-6 tojás (én 6-ot főztem, mert pici tojások voltak)
- 2 nagy doboz 20%-os tejföl (2 x 375 g)
- só

Elkészítés:

  A krumplikat megpucoljuk, megmossuk, kb. 1 centis karikákra vágjuk. Közben egy adag sós vizet fel teszünk főni, ha forr, abba beledobjuk a krumplikat és addig főzzük, amíg meg nem puhulnak (ehhez villát szúrunk bele, én addig főztem, amíg egyik-másik szét nem hasadt a villaszúrástól).

  A tojásokat is megfőzzük. Na, ehhez segítséget kerestem, és megtaláltam itt, miszerint ha kemény tojást akarunk (és mi azt akarunk), akkor ahhoz bő hideg vízben feltesszük a tojásokat főni, ezt a vizet megsózzuk (én 2-3 csipetnyit tettem bele), hogy ne repedjen szét a tojások héja, majd a forrás után még 10 percig főzzük, ezután félretesszük lefedve a tojásokat 5-10 percre, ezután bő hideg vízzel lemossuk (hogy ne legyen olyan forró és hogy könnyebben lejöjjön a héja), majd megpucoljuk.

  Ha a krumpli megfőtt, leöntjük róla a vizet, kicsit hűlni hagyjuk (én addig a tojásokkal bíbelődtem). A tepsit kiolajozzuk, rápakoljuk a krumplit, majd a tojásokat rákarikázzuk (nem baj, ha szétesik, csak a tepsibe essen), ezután a kolbász következik, végül egy jó adag tejföl, amit megsózunk.

  Ezután betesszük a sütőbe és kb. 20-30 percig sütjük (mondjuk 180 fokon), amíg a tejföl meg nem szilárdul kicsit a tetején.

Az enyém még most sül, tehát az eredményről majd később írok.

Megjegyzés: Elkészült, ettünk is belőle. Jól sikerült :) Elég a kolbász, a tejföl, minden. A Kedves még némi borsot, esetleg kakukkfüvet javasolna. Illetve tálaláskor még egy kis hideg tejfölt is tehetünk rá (ő tett, illetve még sót és borsot is, szerintem a só elég volt). Összességében elégedett vagyok; csak nem fog sokáig tartani :P

Nincsenek megjegyzések: