2009. november 20., péntek

Banános torta, a remekmű :D

Ez a csoda holnapra készült, a lányos napunkra: a 8 barátnő közül 4 mostanában ünnepelte/fogja ünnepelni a 19. születésnapját, és a mostani szombaton összegyűlünk, moziba megyünk, aztán ünneplünk egyet. Apró kis ajándékokkal, sütivel és tortával - amit én vállaltam, és közkívánatra (főleg Viki kedvéért :P) banános.



Először is készítjük el a tortához a szokásos piskótatésztát.

Miközben a tészta sül (előfordulhat, hogy fél óra alatt is készre sül), kezdjük el a krémet.
Egy adag vaníliás pudingot készítsünk el a tasakon leírtak szerint, 3 ek cukorral.

Tasakon leírt módszer:
A pudingport egy kevés tejjel és a cukorral csomómentesre keverjük, a maradék tejet feltesszük főni. Mikor felforrt, hozzákeverjük a pudingot és folyamatos keverés mellett még legalább 1 percig főzzük. Amúgy 1 adag pudingporthoz összesen fél liter tej szükséges.

Ezután a pudingot hűlni hagyjuk. Közben elkészíthetjük a krém másik összetevőjét:
100 g vajat 3 ek kristálycukorral és 1 ek vaníliáscukorral és egy kevés citromlével jól kikeverjük.
Ha kihűlt a puding, azt összekeverjük a kikevert vajjal.

Amikor a tészta megsült, kivesszük, letakarjuk, és azt is hűlni hagyjuk. Ja igen, a tészta kivétele külön művészet. Körbe kell szépen késsel vágni a tortát a formában, rátenni a tálat, és azzal együtt fejreállítani. Ha nem esik ki elsőre, akkor lendületesen próbáljuk meg "kirázni" a formából, rövid, de erőteljes mozdulatokkal (hogy a tehetetlenség törvénye minél jobban érvényesüljön ^^).

Ha kész a krém, és a tészta is kihűlt, akkor a tésztát kettőbe vagy háromba vágjuk (attól függ, milyen magasra sikeredett a tortánk). Ezután megkenjük. Egy réteg krém, 1 vagy két réteg banán (attól függ, a banánt milyen vastag karikákra vágtuk), 1 réteg krém, rá a következő tészta.

Mikor kész, az egészet kívülről is bekenjük a krémmel, majd tetszés szerint díszítjük banánkarikákkal. Tegyünk bátran az oldalára is, a krém megtartja. Az én tortám picit csúnyácskára sikeredett, mert a tészta picit megroggyant, a krém meg túl folyós lett, de befedtem teljesen banánnal, így egészen csini lett :) Aztán az ízét majd holnap meglátjuk :P A krém jó lett.

*A kép csak illusztráció, ez nem az a torta, amit én csináltam :P Ez még a nővérem szülinapjára készült októberben, azt nem én csináltam, bár valamennyit segédkeztem benne.

Nincsenek megjegyzések: