2013. július 30., kedd

Nyaraljunk otthon! 1. - Irány Pisa!

A mi pisai éttermünk asztala...
  Tegnap olvastam a gyerekeknek tervezhető otthoni nyári táborról, és amúgy is terveztem a nyárra tematikus napokat, hát ezzel a lendülettel tegnap neki is láttam a szervezésnek. Mivel maradt ki egy kevés melegszendvicskrém (reszelt párizsi+sajt+besamel), de kenyér nem, azt terveztem, készítek egy pizzatésztát és arra rakom rá a krémet. És ha már pizza, akkor legyen mondjuk olasz nap - akármennyire is nem olaszos ez a fajta pizza. Olaszországról pedig először a pisai ferde torony jutott az eszembe, ezért úgy döntöttem, első körben oda utazunk a Kedvessel. :) A tervek szerint ő aznap munka után találkozott volna az egyik barátjával, de kb. 1-1,5 órával a munkaidő lejárta előtt a barát lemondta a találkozót, így 2 óra lemaradásba kerültem (kb. ennyire saccoltam a találkozó időtartamát).

...ahonnan ráláttunk a pisai ferde toronyra
  Szerencsére még délelőtt megrajzoltam a pisai ferde tornyot, direkt úgy, mintha az ablakból rálátnánk. Emellett egy tájékoztatót is írtam a Kedvesnek, a pisai ferde torony történetéről. Egy A/4-es lapra írtam, háromba hajtottam és a külsejét az olasz zászló színeiben színeztem ki. Délelőtt tudtam le a hétfői takarítást is (felsöprés, -mosás és ágyneműcsere), így már csak az asztalt kellett lepakolni, letörölni, pár dolgot elmosogatni, begyúrni a tésztát és megfőzni a pudingot. Desszertnek ugyanis hideg vaníliás pudingot gondoltam őszibarackdarabokkal (ez sem túl olaszos, de a barackokat már fel kellett használni). Az asztal elkészült időben, gyújtottam gyertyát, kikészítettem előre az evőeszközöket, mint az éttermekben és a pisai ferde torony történetét. A tervek szerint a pudingba kis olasz zászlókat szúrtam volna, de erre már igazán nem maradt időm. Az utolsó pillanatban találtam egy Pavarotti válogatást is. Eredetileg olasz filmet is néztünk volna az este, de azt nem töltöttem le, de hát végül is, nyaralunk, attól még, hogy történetesen Olaszországban, nézhetünk nem olasz filmet. A Kedves hazajött, hideg vízzel vártam, elsőre észre sem vette az asztalt meg a képet, de aztán persze örült neki, összepuszilgatott, Pavarottiból meg a dekorációból levonta, hogy olasz napot tartunk. Nyaraltunk egyet a délután-este. A pizzatészta még kelt, a puding hűlt, nem is volt még vacsoraidő, úgyhogy leültünk egymással szembe, egy maradék borocskával, azt iszogattuk és beszélgettünk, illetve én kicsit megnyomkodtam a lábát. Végül film terén abban egyeztünk meg, hogy úgyis olyan korán van még, tartsunk Kill Bill maratont, olyan rég szeretné már megnézni. Én pedig beadtam a derekamat, hadd érezze jól magát a nyaraláson. Úgyhogy pizzát meg pudingot ettünk, filmet néztünk, pihentünk, este még olvasgattunk aztán aludtunk. A pizza nagyon finom lett, bevált a recept! :) Persze, csak nem ültünk asztalhoz, meg kést és villát sem használtunk, de hát nyaralás közben nincs olyan, hogy muszáj. Az esti mosogatás is kimaradt. Reggelre kissé lehűlt az idő Olaszországban. Most bepótolhatok minden házimunkát.

Nincsenek megjegyzések: