2013. július 2., kedd

MA felvételi

  Egy kis szösszenet következik a mai felvételimről. Ma 9.00-ra voltam berendelve az ELTE-re MA felvételire (pszichológia). De már fél9-re ott kellett, hogy legyek, hátha valaki nem megy el, és korábban sorra kerülök. (Nagyon sokan nem mentek el.)
  Tegnap este inkább korábban lefeküdtem aludni és nem nagyon olvastam át semmit (előző műhelyek, referencia munka, önéletrajz), gondoltam, majd reggel. Így is lett. (A Kedvest meg úgy rugdostam ki az ajtón, hogy maradjon időm.) Azután útnak indultam. Vettem reggelire egy vajas croissant, felszálltam a villamosra, és egészen a Rákóczi térig mentem, ahonnan gyalog mentem az Izabella utcába (pfujj villamos-pótló buszok), szerencsére szép idő volt. És még egy bizonyos fekete nadrágba is belefértem és kényelmesen le tudtam benne ülni, ami pár hónapja csak feljött rám, de nem volt kényelmes! :) Szóval már emiatt is nagy volt az öröm reggel. Fél 9 előtt egy kicsivel már bent voltam az ELTE-n, kaptam is a cikkeket, választhattam egyet, amelyik szimpatikus, és annak az elemzésére, rövid összefoglalására 1,5 órát kaptam (angol volt a cikk). Sikerült is ennyi idő alatt többé-kevésbé befejezzem, összefoglaljam (ezt már magyarul kellett), majd a bizottságom előtt várakoztam egy sort, addig a BA-s tanulmányokból próbáltam idevonatkozó dolgokat előkaparni. A témám amúgy a házastársról való tudattalan attitűd és a házastársak közötti érdekkonfliktusban megmutatkozó viselkedés kapcsolata volt. Egész érdekes téma, és legalább kikerülhettem az általános lélektant. A cikk nem is volt hosszú, se túl bonyolult, hétköznapi példák is voltak benne, ami könnyítette az értelmezést.
  A vizsgabizottság nagyon aranyos volt, elég kevés időt voltam bent. Rövid idő alatt összefoglaltam a cikket, párat kérdeztek, kritizálnom is kellett, ami nem volt nehéz, lévén, hogy kvantitatív módon mértek érzelmeket. Pl. egy négy fokú skálán mondjam meg, hogy én mennyire vagyok szerelmes. Paff. (a skála teteje az, hogy annyira, amennyire egy emberi lény csak képes) Kérdeztek a motivációmról, tapasztalatomról, és hát eléggé sikerült kidomborítanom, hogy én mennyire motivált vagyok és mennyire ide szeretnék bekerülni :) Ezt értékelték is. Miután végeztünk, kiküldtek, rövid ideig tanácskoztak, majd visszahívtak és közölték, 45-ből 44 pontot adnak (némi elméleti háttér és módszertani hiányosság volt - de hogy azt nekem úgysem kell tudni, inkább csak egy kis csípés ez, hogy lendületet adjanak), és így nagy valószínűséggel jövőre találkozunk is itt. :) Szóval juppíí!! Itthon fogadott a levél, hogy fent vannak már a referencia munka eredményei is. Az 25/23, úgyhogy dupla juppíí! A diplomám 5-ös, az akkor maxpontszám, plusz pontokat nem viszek, de így is összesen 8 pont a veszteségem. Úgyhogy most nagy a boldogság! :) Már csak az kell, hogy el ne felejtsem a papírokat elküldeni nekik júl. 10-ig! :D

2 megjegyzés:

Peti írta...

Ismételten csak büszke tudok lenni Rád. :)

Dorka írta...

Ismételten köszönöm! :)