2014. április 22., kedd

Hajrá hétfő kedd #31

A Mai-Tai sörbet :)
Szép keddet Mindenkinek!

  Úgy döntöttem, a húsvét hétfőt pihenéssel (és a beadandóm feltöltésével) töltöm, időzíteni sem időzítettem előre bejegyzést, úgyhogy a hét eleji löketet ma kapjátok meg.
  A hétvégén remélem, jót pihentetek, finomakat ettetek. Nekem szerencsére a beadandó mellett is sikerült pihennem, kint lennem a kertben, olvasgatnom - és persze finomakat ennem.
  Apa szólt, hogy lehet a receptes könyvek között válogatni, mert ők nem nagyon használják ezeket. Könyveket nem akartam most hazahozni (nem nagyon van hely), de azért lapozgattam őket és fényképeztem is be egy adag receptet. Kis pihenés után úrrá tudtam lenni a szénhidrát-vágyamon és fejben is rá tudtam állni a könnyedebb, tavasziasabb ételekre. Meg a nyáriakra - várom már nagyon a sok finom gyümölcsöt!
  Húsvét előtt nem tartottam semmilyen böjtöt, de úgy döntöttem, ezen a megrövidült héten (a mai nappal kezdve) nem iszom alkoholt, nem eszem cukrot (max. annyit, amennyi az élesztős kenyérben, tésztában van) és húst. Viszont iszom sok gyógyteát (ma épp csalánt).
  Olvastam sok reformétrendes-életmódos könyvet, nekem ezek olyanok, mint a magazinok. Ihletet, inspirációt és lendületet adnak. Az egyikben még olyat is olvastam, hogy az embernek (minimum) 120 évig el kéne élnie szellemi- és fizikai jólétben, mert az emlősök átlag 6x annyi ideig élnek, mint amennyi időbe telik nekik kifejlődni. Az ember pedig 22, de akár 25 éves koráig is nő és fejlődik. De ha csak hússzal számolunk, az is már 6x20, azaz 120. Csak helyesen kellene élnünk (táplálkozás, mozgás, lelki harmónia...). Hát igyekszem megtenni a tőlem telhetőt :)

  Ilyen ötleteket gyűjtöttem:
Desszertek: Almafánk, Narancsos-mandulás finomság, Banánjoghurt, Földiszedres sütemény, Sárgabarackos sütemény csokoládémázzal, Különleges sárgabarackos túrótorta, Zabpelyhes túrópuding, Fekete áfonyás palacsinta
Levesek: Hideg, tejszínes uborkaleves, Brokkoli krémleves fűszeres háromszögekkel,  Dinnye-uborka leves
Italok: Spanyol éjszaka (koktél), Mai-Tai sörbet, Jeges dinnye
Télire eltevősök: Lecsó, Almadzsem, Vegyes gyümölcsbefőtt, Meggybefőtt, Körtebefőtt
Főételek: Zabpehelykenyér, Csalános müzli, Tésztasaláta, Valamilyen töltött paprika (a neve lemaradt a fotóról), Töltött burgonya, Rizssaláta borsóval és sonkával, Nyári rizssaláta, Gyümölcsös sonkasaláta
Krémek: Zöldkrém

  A héten vár rám még egy beadandó, 24-ei határidővel, holnap életem első, általam vezetett filmklubja, csütörtökön környezetpszichós program, aztán Kortárs közgyűlés (ahol beszámolhatok a Sütivásár sikeréről), pénteken a szokásos munka, szombaton csoportfoglalkozás, vasárnap pedig szentendrei tekerés - remélem, szép időnk lesz! :) Úgyhogy ismét egy nem túl szellős hét. Mindeközben cukor-, alkohol és húsmentes napok. Hajrá!


Nektek mihez kell hajrázni?

(Kép innen.)

Nincsenek megjegyzések: