2014. október 27., hétfő

Hajrá hétfő #54

Mától őszi szünet! :) Az őszi szünetre pedig a következő terveim vannak:
Néhány "alterego" kiélése. Vannak személyiségek, típusok, életek, amik megragadnak, de valamiért nem azokat az életeket élem. Általában azért, mert hosszú távon nem tetszene, nem illik hozzám. De kár lenne azért egyáltalán nem törődni velük. Így egy-egy napot szeretnék néhány ilyen "alteregomnak" szentelni.

1. Az utazó

Nyilván az lenne a legjobb, ha tényleg lehetőségünk lenne ide-oda utazgatni. Ha ez most nem megvalósítható, akkor lehet mindenféle étterembe menni (olasz, francia, kínai, indiai, török, stb.), vagy Google Street View-val bejárni a világot, vagy kiválasztani egy országot és annak a zenéit hallgatni egész nap és az ételeit enni, a filmjeit nézni vagy könyveit olvasni, netán olyan ruhában járni, stb. Olvashatunk úti könyveket is, élhetünk turistaként a saját városunkban és fényképezővel a nyakunkban bevehetjük a várost, vehetünk valami szuvenírt, rácsodálkozhatunk az ottani emberek szokásaira, stb.

Én Franciaországot szemeltem ki magamnak, Paris Café-t hallgatok majd és Quiche Lorraine-t készítek (az én drága volt osztályfőnököm receptje alapján). Reggelire jöhet egy kicsit módosított francia reggeli: bagett, vaj, felvágott és sajt, zöldségek és narancslé.
Ehhez lehet még Le Monde-ot venni (vagy neten olvasgatni), vagy valamilyen francia könyvet olvasni. Néhány szerző: Moliere, Robert Merle, Boris Vian, Dumas, Viktor Hugo, Jules Verne...

De remek olasz reggelit is tudok ajánlani :)

2. A könyvmoly

Belle
Hát, ehhez nem kell sokat hozzáfűzni. Olvass egész nap! Bugyoláld be magad pokrócba és teázz/kakaózz/forrócsokizz és vesd bele Magad kedvenc könyved világába! Esetleg olvass könyvkritikákat, írj könyvkritikákat vagy idézeteket a Moly-ra, blogodra, illusztrálj könyvet, ... Ha még nem vagy tag, akkor iratkozz be a legközelebbi könyvtárba! Esetleg járd végig a környező antikváriumokat (Budapesten menj végig a Múzeum körút-on).
Még nem tudom, mi legyen az a könyv, ami így beszippant. Amúgy az antikváriumozás tervben van, és az idézetek kiirkálása is :)

3. A grafomán

Megint nem nehéz: írj! Levelet, képeslapot, mesét, cikket, üzenetet, magvas gondolatokat, ajándékkártyát, bevásárlólistát, egyéb listát, verset, cikket, novellát, regényt, naplót, elemzést, ... Bármit, csak írj! (Ötlet hozzá Via Hogyan legyek kreatív? - 1. kihívás: Írj! bejegyzése)
Nálam főleg blogfejlesztés a terv, elmaradt bejegyzések megirkálása :)

Egyéb alteregok, amik az eszembe jutottak:
A kultúr
Múzeum, koncert, színház, felolvasóest, kiállítás, ...
A szép és egészséges
Reggeli futás, csupa egészséges étel fogyasztása, délután egy kis úszás és szauna, további egészséges ételek és italok fogyasztása, bőrradír, hajpakolás, ...
A művész/kreatív
Egész nap festeni, rajzolni, varrni, fotózni, ...

Nektek milyen alteregoitok vannak? Mit csinálnátok?

2 megjegyzés:

Macska írta...

Fú, nekem is van sok alteregóm... :D Nehéz köztük rendet tenni... Mert legszívesebben mindegyiket érvényesíteném, de sajna dönteni kell, melyikre van idő... :)

1. Informatikus: programozóként dolgozom, így ezt nem nehéz érvényesíteni, bár a legjobb lenne a saját ötleteimet megvalósítani

2. Zenész: ez a második prioritást élvező alteregóm jelenleg, sajna mostanság csak annyiban merül ki, hogy járok énekórára és járunk koncertekre

3. Színész: ez egy múltbéli alteregóm, ugyebár színjátszóztam, és meg is próbálkoztam a színész szakmával, de aztán megállapítottam, hogy nem annyira az én világom élesben :)

4. Világutazó: majdnem idegenvezető lett belőlem... gyönyörű a bolygónk!

5. Japán: :D vagyis közel- és távolkeleti webáruházakon sokat nyáladzom, konyhaeszközök, lakberendezés, imádom

6. Lakberendező: a fentiekből, de másból is kiindulva, van is lakberendezős Pinterest boardom :D

7. Divattervező: szeretem a különleges ruhákat, mármint ami az én ízlésemnek különleges :D van erre is Pinterest boardom :D

8. Könyvmoly: régebben még a családi házban volt nekem kis olvasó sarok is kialakítva, földön, párnák közt, kisasztallal, fölöttem égősorral, nagyon romantikus volt, el is kezdtem festeni oda rózsákat és tündéreket is a falra :D

9. Író: több sztori is kavarog a fejemben, melyeket néha göngyölgetek... egyszer le is kéne írni őket... :D

10. ...

Dorka írta...

Ú, jó vagy! :D Egész szépen bevitted a mindennapjaidba ezeket :)

Nekem a japánról az ázsiai turisták jutottak az eszembe. Ruha/stílus téren is vannak alteregoim, és az egyik az ázsiai turista, imádom őket! :D Csak sajnos a fő összetevő hibádzik: nem vagyok ázsiai. Se a hajam, se a bőröm, se a szemem, se a termetem nem olyan... azok nélkül pedig hiába bújok fotócipőbe és szoknyába és kalapba, akasztom nyakamba a fényképezőt, nem leszek olyan :P

Az az olvasó sarok pedig már így elképzelve is nagyon tetszik!! :)

Az írásokat várom! ;)