2013. december 11., szerda

Birsalma krémleves


  Az egyik évfolyamtársam készített nemrég birsalmakrémlevest és felcsillant a szemem, hogy valami újdonság a birsalmából (és nem befőtt, a birsalmasajtnak meg neki nem kezdenék), el is kértem a receptet. Az almamennyiség és a két személy miatt kis módosítás történt, íme az én verzióm.

Hozzávalók (4 adag):
- 3-4 pici birsalma
- 1 liter víz
- 2 dl főzőtejszín
- 2 ek zabpehely (vagy búzapehely)
- 4 ek méz
- 1 tk cukor
- fahéj
- só
- 3 db szegfűszeg

Elkészítés:
  Az almákat megmossuk, kimagozzuk, vékony szeletekre vágjuk és egy liter vízben feltesszük főni. A vízbe belerakhatjuk a sót (1-2 csipet), fahéjat és szegfűszeget. Miután felforrt a víz, még 5-7 percig főzzük, majd elzárjuk a gázt alatta. Mehet bele a tejszín, zabpehely és a méz (azt hiszem legalábbis, hogy itt raktam bele az édesítést). Ezután 10 percig hagyjuk pihenni, majd összeturmixoljuk botturmixszal, és hűlni hagyjuk. Mi csak másnap ettünk belőle, este a hűtőben pihent, utána én újra melegítettem, hiába hidegen ajánlják :) Így valami isteni finom! Aggódtam, hogy nem lesz elég édes, eleinte kevesebb mézzel és cukor nélkül próbálkoztam, és csak azért nem tettem bele többet, mert hát elvileg diétázunk... de pont így lett finom, összeért. És fantasztikus, hogy nem kell a sűrítéssel pepecselni! (így csak egy edényt kell majd elmosni) Összesen kb. fél óra volt elkészíteni. Az eredeti recept búzapelyhet ír, de már az évfolyamtársam is zabpehellyel csinálta, én is ezt választottam (az volt itthon). Fel is fedeztem egy molyt az üvegben... elképesztő. De a zacskós lisztben nem volt. Azért elmenekítettem.

2 megjegyzés:

Hanni írta...

Dorka, de jó ez a poszt! :) Anya pont ma akart rávenni a birsalma pucolásra, mert kompótot szeretett volna csinálni, de végül nem lett belőle semmi, szerencsére. :) Ez a recept sokkal izgalmasabb, mint az unalmas kompót. :D Köszi!

Dorka írta...

Örülök neki akkor, hogy még épp időben töltöttem fel és épp időben olvastad! :) Nem csak, hogy izgalmasabb, de ehhez pucolni sem kell az almát! Remélem, ízleni fog! (És nagyon szívesen.) :)