2017. február 27., hétfő

Nagy tervek hava

Úgy éreztem, itt az ideje kicsit összekapni magam. Talán a tavaszt is megérezhettem, de úgy döntöttem, a mai nappal egy hónapig megteszek minden tőlem telhetőt, hogy jobban érezzem magam a bőrömben és rendezettebb legyen az életem.
Alapból úgy határoztam, hogy újra kezdem a Fly Lady programot, ehhez pedig még hozzá jött, hogy elkezdtem olvasni (és mára majdnem be is fejeztem) Gretchen Rubin Boldogságterv c. könyvét (a könyv nem ötcsillagos, de maga az ötlet tetszik). Szívesen csinálnék én is egy éves tervet, de 3 hónap múlva újabb kisbaba érkezik, aki úgyis felrúg minden rutint, szeretnék akkor inkább rá koncentrálni, és nem a havi fókuszra...

Szóval a terv a következő... ma elkezdtem a Fly Lady-t, és végigcsinálom a 30 napos programot. Ezalatt az idő alatt lesznek napi és heti rutinjaim, részben Fly Lady-sek (öreg motoros vagyok már ebben), részben Gretchen-esek, részben sajátok. Ezeket a naptáram hátulján vezetem, mikor mit sikerült megcsinálnom. Ha a 30 nap után sikerült elérni a kvótát, akkor megjutalmazom magam (még nem tudom, mivel, de majd kitalálom).
A napi rutinokból hetente legalább 4-szer kell teljesítsek (leszámítva a Turbó Törlést, abból 3 is elég), a hetikből pedig 1-et hagyhatok csak ki. Azaz a kitűzött cél felénél többször kell teljesítsem ezeket.
Lássuk, mik azok a tevékenységek, amikért pontok járnak. Mert természetesen más napi teendőim is vannak, de nem fogom az összeset árgus szemmel figyelemmel követni és pontozni...

Napi teendők:


  • Szellőztetés (a kis szobában is!)
  • Turbó Törlés
  • Min. 15 perc mosogatás (vagy a készlet erejéig, ha kevesebb ideig tartana)
  • Torna (RTM + gátizom)
  • Kimenni a szabadba
  • Min. 10 pohár víz
  • Főzés
  • Aktuális Fly Lady feladat
  • Legkésőbb 11-kor lefeküdni aludni!


Heti teendők:

  • Heti egy Marie Kondo nap
  • Heti egy kihívás (mondjuk innen)
  • Heti egy saját nap, babamentes programmal
  • Heti egy baba mentes férjes program
  • Heti egy extra takarítás a listáról (pl. etetőszék letörlése)
  • Heti egy extra házas nem takarítós teendő (pl. akasztók felszerelése/szereltetése)
  • Heti egy bakancslistás film (az eheti a Vadon)
  • Heti egy gáztűzhely-takarítás
  • Heti egy epilálás (most eszembe jutott, amikor kamaszként még hetente kétszer is időt szántam rá, hogy tökéletes legyen... most meg, ugyan már!)

A napi és heti teendők mellett szeretnék bizonyos "szabályokat" szem előtt tartani, ami az alapvető viselkedésemet, hozzáállásomat határozzák majd meg (remélhetőleg) a hónapban. Ezeket nem számszerűsítem, de igyekszem rájuk figyelni. Szerintem csinálok majd belőle egy szép plakátot is, amit kirakok a parafatáblámra.
A havi fókusz összefoglalva:
Energiaszint-növelés (alvás, evés, mozgás, fizikai környezet kipucolása, felgyűlt teendők kipucolása) és társas kapcsolatok (házasság, gyerek, barátok).
Ezek kibontva:
  • Mosolyogj többet!
  • Legyél türelmesebb!
  • Kevesebbet emeld fel a hangod!
  • Káromkodj kevesebbet!
  • Legyél energikusabb!
  • Egyél jókat!
  • Olvass inspiráló könyveket, cikkeket!
  • Nézz inspiráló filmeket!
  • Légy jelen! (És tedd félre azt a szuper okos telefonod...)
  • Szelektálj!
  • Tudd le a régóta húzódó ügyeket!
  • Szervezz egy barátnős találkát!
  • Kísérletezz!

Hát azt hiszem, ennyi. Ja, és a mai Fly Lady feladatom teljesítve! #maiscsillog
És megyek fogatmosni, aludni, hogy a korai fekvés is meglegyen! ;)

Előtte


Utána (ha nem tűnne fel a különbség)

Ui.: Eközben a hétvégén megkezdődött a kert kipucolása, és most már megállíthatatlanul folytatódni is fog! A leányzó végre szeret kimozdulni, nagy babakocsis sétákat tettünk ma is. :)

Nincsenek megjegyzések: